Zbavte se celulitidy - víme jak!

30. května 2009 v 17:28 | Kikuska |  Životný štýl, buď FIT
Celulitida je stav dobře známý většině žen. Ačkoliv není považována za nemoc v pravém slova smyslu, představuje pro ženy, které jí trpí, výrazný kosmetický problém.

Vzhled kůže při celulitidě dobře definuje její lidový název - pomerančová kůže. Vzniká v důsledku poruchy ukládání tuku v podkoží, typicky hýždí, boků a stehen. Kůže v těchto místech ztrácí elasticitu a začínají se v ní tvořit
mikroskopické uzlíky tukové tkáně. Ty se postupně zvětšují a ohraničují vazivem. Svazečky vazivové tkáně jsou nepružné a pevně spojují povrchové vrstvy kůže s podkožím. Tak se vytváří charakteristický obraz kůže s drobnými prohlubeninami a dolíčky. Ruku v ruce s ukládáním tuku v podkoží se na rozvoji celulitidy podílí i cévní změny a nedostatečná funkce lymfatických žil. Při extrémním postižení hrbolatou kůži doprovází i otoky, bolest a pocit tlaku a napětí v postižených oblastech.

V průběhu života se s celulitidou ní setká až 90 % žen. Muži jsou postiženi minimálně, především díky odlišnému uspořádání podkoží. Vazivová tkáň u nich v podkoží tvoří síť, která se při hromadění tuku roztáhne a nevtahuje povrch kůže. U žen se celulitida začíná poprvé projevovat v pubertě a zhoršuje se v těhotenství, klimakteriu a při užívání hormonální antikoncepce. Při jejím vzniku hrají roli jak vlivy genetické, tak i faktory, které ovlivnit můžeme. Ačkoliv se s pomerančovou kůží mohou setkat i štíhlé, sportovně založené dívky, výrazněji trpí celulitidou ženy s nadváhou. K jejich problémům často přispívá sedavé zaměstnání, nevhodná strava, stres a naprostý nedostatek fyzické aktivity.


Jak na ni?

Z výčtu rizikových faktorů vyplývá příznivý vliv pravidelné fyzické aktivity. Pamatujte, že žádný zázračný přípravek vás celulitidy bez dostatku pohybu nezbaví. Vzhled kůže v místech ukládání tuku dokáže velmi dobře zlepšit správně zvolené cvičení, nejlépe sestavené odborníkem. Pravidelný pohyb ale nemusí znamenat jen hodiny strávené v posilovně. Dobře působí i tanec, aerobik, rychlá chůze, plavání nebo jízda na kole. Naopak se při běžných aktivitách snažte vyhnout dlouhodobému sezení a stání.

Nepodceňujte ani pitný režim a stravovací návyky. Vhodné je denně pít po malých doušcích okolo dvou litrů tekutin - minerálek s nízkým obsahem sodíku nebo ovocných šťáv. Pokud se snažíte o redukci nadváhy, je vhodné postup konzultovat s obezitologem, který vám poradí dietu "šitou na tělo", která nezatíží váš organismus jako radikální diety z ženských časopisů.

Co dál pomůže?


Velmi efektivní jsou v boji proti celulitidě masáže postižených oblastí např. lufou nebo jemným kartáčem. Mohou se kombinovat se vtíráním krémů proti celulitidě, ale mají význam i samy o sobě. Podobný účinek jako masáže má i metoda, označovaná jako lymfatická drenáž. Tato technika aktivuje podkožní lymfatický (mízní) systém a pomáhá odvádět nežádoucí látky z podkoží. Nejčastěji se provádí na odborných lymfoterapeutických pracovištích. Při výrazných problémech s celulitidou může s dalšími léčebnými postupy poradit dermatolog.

 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama